ارتباط رنگ با کسب و کار

ارتباط رنگ با کسب و کار

آیا تا به حال فکر کرده اید که رنگ چگونه کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار می دهد و چگونه می توانید آن را به نفع خود استفاده کنید؟

کرومولوژی،علمی برای روانشناسی رنگ و تاثیرات آن می باشد.

با توجه به کسب و کار شما، انتخاب رنگ های مختلف می تواند به اهداف شما کمک کند. به عنوان مثال، انتخاب رنگ مناسب می تواند به شما کمک کند که مشتریان بیش تری جذب کنید.

چگونه تصمیم می گیرید کدام رنگ برای شما و کسب و کار شما مناسب است؟ در اینجا یک نکاتی در مورد انتخاب رنگ گذاشته ایم:

سرخ

این رنگ از نظر دید بیننده ها قرمز به نظر می رسد اما در واقع ساختاری متفاوت بارنگ قرمز دارد این رنگ توجه ما را جلب می کند. به همین دلیل است که به طور جهانی برای چراغ راهنمایی و علائم توقف در سراسر جهان استفاده می شود.

قرمز دارای اثرات فیزیکی بر بدن است: ضربان قلب را افزایش می دهد، فشار خون را افزایش می دهد و توهم را نشان می دهد که زمان عبور سریعتر است . قرمز همچنین متورم شدن متابولیسم را افزایش می دهد.

آبی

آبی، ذهن را تحریک می کند. بلوز آبی باعث تمرکز می شود و یک اثر آرام بخش دارد. یافته شده است که این اثر آرام بخش از تحریک طبیعی ذهن در مغز است.

مطالعات نشان داده اند که اتاق های آبی توانایی های مطالعه در دانش آموزان را افزایش می دهند و بهره وری تولید را افزایش می دهند. آبی نیز سرعت قلب را کاهش می دهد، اشتها را کاهش می دهد و با احساس اعتماد همراه است .

برنامه های کاربردی برای کسب و کار:

دفتر کار خود را در آبی رنگ کنید تا به تمرکز و افزایش بهره وری کمک کند.

اگرشرکت شما مواد غذایی به فروش می رساند، آبی ممکن است بهترین انتخاب برای دکور و یا لباس شخصی شما نباشد - مگر اینکه شما در یک رستوران داشته باشید در این صورت اشتها کاهش می یابد که در آن فضا این به نفع شماست .

رنگ زرد

زرد رنگی است که بیشتر به احساسات ما نسبت به دیگران صحبت می کند و اغلب با خوش بینی، اعتماد به نفس، سرگرمی و شادی همراه است. با این حال، استفاده از تن اشتباه می تواند باعث اضطراب شود! به همین دلیل است که مطالعات دانشجویان نشان می دهد که آنها می توانند 10 تا 15 درصد بهتر هیجان داشته باشند.

نظر بدهید
بازدید کننده 531
نظر خود را بنویسید
  • اسم :
  • ایمیل :
  • کد امنیتی :
  • نظر شما :